Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 12 av 22

Ämne: Texas Hold'em pre-flop strategi

Administratör 3jokerss avatar
    Reg.datum
    mar 2007

Standard Texas Hold'em pre-flop strategi

Texas Hold'em pre-flop strategi

Nedan hittar du en tabell med rekommenderade starthänder och hur du bör spela pre-flop. Om du lär dig den här tabellen så har du en riktigt bra chans att vinna pengar när du spela poker. Den här tabellen är hämtade från "Howard Lederer's pre-flop strategy". Jag rekommenderar att du skriver ut tabellen första gången du använder den.

s = båda kort har samma färg (suit).

Om en spelare till höger om dig höjer, re-raisa med grupp A eller B händer. Efter ett en spelare har höjt så ska du lägga alla händer som inte är i grupp A eller B, såvida du inte är i mörken.

I mörken:

Lycka till!

/3jokers

Standard Re: Texas Hold'em pre-flop strategi

Hmm, det där var ju riktigt bra.

Reg.datum
    mar 2007

Hehe, tack . Jag försöker att alltid använda den där guiden när jag spelar turneringar. Åtminstone i senare delar av turneringar. I början måste man chansa lite mer.

Tack! Håller också med om att man ska spela lite lösare i början av turneringar.

hmmm... det här måsste jag testa.

Hej! Jag hittade precis er sajt. Har inte hunnit kolla runt så mycket än men den tråden tyckte jag var intressant. Stämmer det verkligen att AKs ska vara i grupp A medan QQ är i grupp B? Borde det inte vara tvärtom?

Reg.datum
    mar 2007

Nej, det stämmer faktiskt att AKs ska vara i grupp A medan QQ ska va i grupp B. Inte ovanligt att folk övervärderar QQ. Tabellen är hämtad from Howard Lederers pre-flop strategi DVD och har funkat bra för mig.

Jag rekommenderar att man ska tänka efter lite även om man använder den där tabellen. Även om man lär sig tabellen utantill men egentligen inte förstår den så tror jag inte man har så mycket nytta av den. Det är en intressant idé men jag tror att poker också handlar om att förstå matematiken bakom.

Jag går alltid all in pre-flop med AA, KK, QQ, JJ för att få bort händer som 89, 910 osv.

Intressant. Jag kommer nog ge det ett försök.

Bra info. Jag ska testa också.

Hålkorten är såklart viktiga men i MTTs så har jag kommit fram till att position är ännu viktigare. En annan sak som värkligen hjälper också är mängder med noteringar om spelare. Börja notera redan från början är mitt tips. Jag noterar varje gång en spelar går all in vilka kort spelaren hade och hur många BB han hade kvar i sin chip stack. Brukar vara bra att ha som referens.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •