Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ringspel

Standard Ringspel

Satte mig ner vid ett 5c/10c ringspel. Kände inte till några av spelarna och fick Q5 off-suit. Inga höjningar, 5 händer var med på floppen. Floppen var Q2Q. Alla checkade fram till mig, jag satsade 10c. Killen bredvid mig höjer till 40c. Alla andra lägger sig, jag synar. På turnen kommer en 5:a, kåk för mig. Jag checkade och han satsade 70c precis som jag trodde. Jag antog att han var en super aggressiv spelare så jag re-raisade och han synade. På rivern kom en 4:a. Jag antog att min motståndare antingen hade AQ eller bara var helt galen så jag satsade $1.50 och förväntade mig en höjning, och den kom. Han gick all-in för $8. Det var härligt att sitta på nötterna i en sån här situation.

Jag har noterat att det här är ganska vanligt på dem här nivåerna så jag skulle rekommendera att man bara sitter och betalar blindsen och kollar vilka spelare som är super aggressiva, och utnyttjar det. Ibland har man tur och får reda på det redan på första handen. Det är min pokerstrategi

Standard Re: Ringspel

Snyggt, bra gjort.

Jag spelar vanligtvis på 5c10c. Där finns det några donkeys, men inte många. Det gäller att ta reda på vilka som är donkeys och sen ta deras pengar.

Riktigt snygg gjort kompis! Hopas vi ses vid borden ikväll.

Administratör 3jokerss avatar
    Reg.datum
    mar 2007

Håller med. En bra strategi är alltid att ta reda på vilka som är t.ex superaggressiva fiskar vid bordet och sno deras bankrulle .

Hehe, bra gjort.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •