Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Thunderstruck II - Vad tycker ni?

Standard Thunderstruck II - Vad tycker ni?

Jag undrar lite vad ni tycker om det här slotspelet, om ni har spelat det regelbundet och hur mycket ni lyckats vinna.

Själv tycker jag att det här spelet är en riktigt besvikelse. Jag ger min egen erfarenhet först och sen kan vi jämföra.

När jag först testade Thunderstruck II tyckte jag det var ett av Microgamings bättre spel på senaste som åtminstone hade en del nya funktioner. Efter att ha spelat ett par tusen snurr är jag nu av en annan åsikt.

För det första är det vanligt för mig att komma under 70% RTP (return to player) och detta inkluderar gratis spins med jämna mellanrum.

Den låga variansen innebär till exempel att ess endast betalar en vinst på 4x insatsen. 5 av de bäst betalande symbolerna ger endast en vinst på 16x insatsen och till och med 5 wilds betalar bara strax över 30x insatsen

Med en sån absurt låg utbetalningnivå så borde man vinna ofta... men...

Istället får man riktigt långa streaks där man inte vinner någonting alls som om slotspelet hade hög varians. Så hur vinner man egentligen på det här slotspelet?!

Är det kanske på den slumpmässiga wild storm bonusen som de stora vinsterna ska komma?

Hur ofta dyker den upp? Jag har avverkat över tusen snurrar på raken utan att se den och sista gången jag gjorde det betalade den en fet nolla - Även om du har tur så ska du va glad om du lyckas vinna mer än 30x insatsen.

Hur är det med gratis spins då?
    Det bästa jag prickat in hittills på 50 försök är runt 70x insatsen och det inträffade endast en gång! Vanligtvis hamnar det på runt 30x men det är inte helt ovanligt att jag vinner mindre än 10x insatsen.

Gratis spins får man ca var 140:e runda och kan med andra ord dröja långa perioder innan man lyckas pricka in. Man får ofta 2 scatters men den tredje tycks aldrig dyka upp.

Vad är er erfarenhet med den här sloten?
    Har ni liknande erfarenheter som jag eller älskar ni det här slotsspelet och vinner stort?
    Senast redigerad av Robban den 2010-05-27 klockan 19:46.

Standard

Jag gillade det i början men det vara bara för jag fick mängder med gratis bonus spins och 2 de två första gav över 100x insatsen.

Men sen fick jag mina två första wild storms och upptäckte att de sög eftersom de använder helt andra hjul där de flesta höga symbolerna är bortplockade!

Sen fick jag Loki bonusen och upptäckte att den sög också.
    Sen Oden bonusen... inte riktigt lika dålig som Loki, men ändå dålig.

Tillslut fick jag Thor bonusen och jag märkte att under det bonusspelet används åter igen helt andra hjul där de flesta höga symbolerna plockats bort. Det får mig helt enkelt att känna mig lurad.

För några dagar sen spelade jag fler än 1000 spins utan att vinna gratis spins.
    Under dessa 1000 spins fick jag wild storm en gång och vinsten blev endaste halva insatsen

Så i princip, ja den suger.

Med detta sagt så för bara en timme sen träffade jag faktiskt en vinst som gav över 100x insatsen under Odin bonusen

Underhållande, men extremt svårt att vinna på

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •